fredag 13 maj 2011

Morgonstund

Har nu börjat komma upp ur vinterdvalan och ska nu försöka rycka upp mig och se positivt på framtiden. Har varit uppe sedan 04:00 och solen har tittat fram.


När man som jag varit sjuk och gått hemma länge blir det ännu svårare att ta sig i kragen och få saker och ting gjorda. Jag älskar våren och allt som har med den att göra men av någon anledning parkerar jag mig på en stol i köket och tittar ut genom fönstret istället för att ta mig utomhus...


Att flytta till en ny stad när man inte känner någon kanske inte var det smartaste draget jag gjort men å andra sidan har jag all möjlighet att börja om nu. Har efter 9 år med sjukersättning påbörjat en utredning hos arbetsförmedlingen och vem vet vad som kommer hända efter den...


Att komma ut i samhället och träffa nya människor borde göra susen för själen.


Någon sa åt mig att börja skriva en blogg både om och för mig men eftersom jag inte har någon aning om vad det egentligen innebär så blir det lite som det blir i början. Antingen bearbetar man det som hänt fram till idag eller så ser man framåt. Kanske händer det roliga saker som är värda att skriva om...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar