söndag 19 juni 2011

Att rannsaka sig själv.

Intressen, hur vet man vad som intresserar en? Sedan jag var 19 år och blev gravid med min son har han varit mitt fokus i 23 år. All tid och energi har gått åt till att vara den bästa mamma han kunnat få. Det har inte funnits tid eller ork till något umgänge med andra vuxna. Men nu står jag här med all tid i världen och vet inte vad jag ska göra med den...


Inte kommer jag ihåg vad jag tyckte om för 25 år sedan, ej heller vad jag gjorde på min fritid. Vännerna man hade då har ju gått vidare och fått nya bekantskaper och intressen, men jag står stilla på samma fläck. Inte vet jag vad jag ska göra, gå med i någon cirkel bara för att träffa folk? Det känns inte rätt på något vis. För några år sedan gick jag med i en grupp där man skulle öva på balans och rörlighet. Efter första lektionen kom instruktören fram till mig och sa- att detta nog inte var för mig och att hon skulle hjälpa mig så att jag fick pengarna tillbaka. Det kändes inte så bra kan jag lova.


Släktforskning och bokläsning är mina största nöjen men man träffar inte mycket folk då. 
Jag skulle verkligen behöva några förslag på vad folk gör för att ha roligt ibland!   




Så här klipper de gräsmattan där jag bor...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar